źródło grafiki

Czytając artykuł, pamiętaj, że post opublikowano 1.04.2013 r.

Amerykański gigant Apple jest znany z agresywnej ochrony swojego znaku towarowego, loga nadgryzionego jabłka z listkiem. Po głośnej sprawie domeny a.pl przyszedł czas na pozwanie kolejnej polskiej firmy- Tymbarku, który również posługuje się znakiem przedstawiającym jabłko.

Do tej pory Apple zdążył już pozwać m.in. chińskiego producenta makaronu, australijską sieć hipermarketów i niemiecką kawiarnię o posługiwanie się jabłkiem, lub tworem go przypominającym, w logo.

Producent soków Tymbark jest w wyjątkowo trudnej pozycji, ponieważ w przeciwieństwie do powyższych sytuacji, jabłko w logo polskiego producenta nie jest abstrakcyjnym symbolem, a owocem o bardzo zbliżonych proporcjach do logo Apple’a. Jak możemy przeczytać w pozwie, kluczowy jest także listek odwrócony w prawą stronę.

Czy gigantowi po raz kolejny uda się siłowo przeforsować zmianę logo innej firmy, powołując się na prestiż i globalny zasięg? Oby nie.